OPEN

Co zrobić z kanapką, która leżała całe wakacje w plecaku?

Plecak należy wyprać w dobrym proszku. Dodaj około 2 litry płynu zapachowego. Lepiej pachnieć jak fabryka kibli, niż stary chleb. Co do kanapki - daj gołębiom. Może przysłużysz się światu i kilka padnie.

ŚMIESZNOSTKI

 

 

 

Plakat - ogólnikową definicję każdy z nas może odszukać np. na Wikipedii ale ja chciałbym przybliżyć wam pojęcie plakatu reklamowego, czym się charakteryzuje, do czego służy oraz jak powinno się go projektować.

Plakat reklamowy to nic innego jak graficzna forma ogłoszenia, reklamy bądź hasła zaprezentowana w artystyczny sposób. Dobry projekt plakatu przede wszystkim powinien być ubrany w nienaganną szatę graficzną poprzedzoną dobrym pomysłem.

Należy dostosować treści graficzne do ogólnie panujących trendów oraz dziedziny na temat do której odnosi się plakat. Nie tylko grafika jest ważna ale także i tekst, należy go umiejętnie dostosować do wzoru jak również treść powinna zawierać istotne informację dla odbiorcy takie jak miejsce wydarzenia, data, godzina i jeżeli jest to plakat informacyjny to powinny się także znaleźć treści przekierowujące np. do strony internetowej w razie potrzeby uzyskania większej ilości informacji.

Zadanie jakie powinien spełniać plakat to dotarcie do jak największej liczby odbiorców poprzez zwrócenie uwagi oraz jasny zapamiętywany przekaz. Chodzi o to aby jak najbardziej zainteresować przechodnia danym produktem lub usługą.

Plakaty to jeden z podstawowych elementów i etapów dobrej kampanii reklamowej. Najczęściej umieszcza się je w miejscach publicznych w bardzo widocznych punktach dlatego właśnie projektując wzór należy wziąć pod uwagę także miejsce ich dystrybucji.

 

  



Nie bez znaczenia jest także materiał oraz jakość wydruku im lepsza jakość tym lepszy efekt wizualny.

Plakaty możemy podzielić poprzez miejsca ekspozycji na kategorie indoor oraz outdoor. Obecnie popularnymi formami plakatów outdoor jest większość nośników reklam zewnętrznych takich jak billboardy, banery, siatki czyli wielkoformatowe grafiki umieszczane przy drogach lub na budynkach, a także citylighty, czyli reklamy podświetlane np. w witrynach na przystankach autobusowych. Natomiast indoor to podstawowa wersja plakatów papierowych przeznaczona dla sklepów, centrów handlowych, biur oraz firm lokalnych.

CIEKAWOSTKA - Plakat zaliczany jest do dziedziny grafiki użytkowej czyli artystycznej ale we współczesnym świecie moim zdaniem podchodzi już pod grafikę komputerową gdyż komputer stał się narzędziem pracy artystów. Jak to określił jeden z artystów Polskich „Plakat jest obrazem do czytania

Wykonanie plakatów reklamowych polecamy zlecić profesjonalnemu grafikowi lub agencji reklamowej. - POLECAMY SIĘ :)



Jarosław Jedynak
graphic designer




DIZAJNOWO

SKONTAKTUJ SIE Z NAMI / DOJEŻDŻAMY DO KLIENTA