OPEN

Co zrobić z kanapką, która leżała całe wakacje w plecaku?

Plecak należy wyprać w dobrym proszku. Dodaj około 2 litry płynu zapachowego. Lepiej pachnieć jak fabryka kibli, niż stary chleb. Co do kanapki - daj gołębiom. Może przysłużysz się światu i kilka padnie.

ŚMIESZNOSTKI

Jak dobrze zaprojektować logo?

Logo to nie tylko obrazek lub nazwa własna. Projektowanie loga to złożony proces, wymagający czasochłonnego przygotowania. Konstruując poprawnie logo, musimy pamiętać o jakości, schludności, proporcjach, doborze kolorów oraz do czego logo będzie przeznaczone. Nie jest to łatwy proces, dlatego postaram się wam przybliżyć jak projektuje się logotyp i na co powinniśmy zwrócić uwagę przy tworzeniu naszych grafik.

Przygotowania

Pierwszy etap to zebranie wszystkich myśli i zapoznanie się z marką dla której będziemy tworzyć logo. Powinniśmy skupić się na wytycznych, które przekazał nam klient, a także pamiętać o kryteriach oraz obecnie przyjętych normach, modzie i tym co jest popularne. Dobrym pomysłem jest wykonaniem szkiców i rysunków pomocniczych, które pomogą nam w znalezieniu pomysłu. Nie potrzeba dużego talentu plastycznego, chodzi o szybkie i konkretne zilustrowanie naszych koncepcji i wybranie najlepszej. Jeśli w głowie mamy kompletną pustkę, warto jest też zrobić mały research i zainspirowanie się pracami innych twórców. Pamiętajmy o cienkiej granicy pomiędzy inspiracją, a kopiowaniem i o tym by nie zapożyczać zbyt wielu cudzych pomysłów, a jedynie znaleźć trop do własnych koncepcji.

Projektowanie

 

Opisując proces tworzenia loga, posłużę się przykładowym logotypem. Wybrałem prostą markę - salon kosmetyczny MW. Nazwa nie sugeruje nam zbyt wiele, nie można przełożyć firmowych fraz na grafikę, która się z nimi skojarzy. Na sam początek rzucają nam się litery "M" oraz "W". Dodatkowo dostaliśmy od klienta prośbę o eleganckie i modne logo. Postawiłem na typografię, skupiając projekt głównie na literach MW.
Podczas tworzenia starałem się wpisać miedzy siebie oba kształty, połączyć je ze sobą i poprzycinać oraz wykadrować w ciekawy sposób. Zadbałem o jednakowy kąt ścięcia obiektów, proporcje, równe odległości przerw między literami tak by całość była jak najbardziej spójna i estetyczna. Nie zapominajmy o eksperymentowaniu, tworzeniu kilku wersji naszego projektu by później wybrać to jedno najlepsze.
W czasie projektowania dobrym pomysłem jest konsultowanie się z kolegami po fachu. Opinia innych jest przydatna, a oczywiste dla nas elementy projektu przez innych mogą być odbierane w zupełnie inny sposób.
Następnie znalazłem odpowiednią czcionkę. Font powinien różnić się od liter, które są głównym logotypem. Zapobiegnie to monotonii, a urozmaici nasz projekt w dobrym kierunku. W tym przypadku do pogrubionego znaku MW dobrałem cienki font. Pamiętajmy by poświęcić trochę więcej czasu na znalezienie odpowiedniej czcionki. Zły dobór może zniszczyć cały projekt.
Na koniec powinniśmy opracować kolorystykę. Kiedy moje logo wygląda zadowalająco w czerni szukam do niego rozwiązań z innymi barwami. Nie możemy zapomnieć o białej i czarnej wersji kolorystycznej na różne tła. Do naszego logo zdecydowałem się na mocną magente. Kolor ten nie dość że idealnie kontrastuje z czernią i bielą, dodatkowo nawiązuje kobiecością do salonu kosmetycznego.

Efekt końcowy

Nasze logo jest już gotowe. Mile widziana będzie profesjonalna prezentacja dla klienta. Dobrym przykładem jest wizualizacja na produkcie do którego logo będzie stosowane. Mogą być to zdjęcia wizytówek, wizualizacja folderu, pudełka, kasetonu, itp. W naszym przypadku logo wyląduje na szyldzie.

 

Patryk Krupa
graphic designer




DIZAJNOWO

SKONTAKTUJ SIE Z NAMI / DOJEŻDŻAMY DO KLIENTA